Selasa, 25 Mei 2010

Sebulan di Lawyer Firm

Hari ini , hari kedua saya menjalani attachment di firma guaman. Biasalah untuk panaskan semula skil guaman yang dah lama tak masuk court, saya kena perhatikan semula orang lain bawa kes. Bos dah suruh bawa kes, mungkin esok atau lusa saya akan mula bawa kes. Harap excellantlah..saya akan cuba yang terbaik. Insyaallah...

Hari ini kes  paling panjang kes khalwat suami orang. Dia tak bawa peguam sebab mungkin tak ada bajet kut. Alasan utama kesilapannya ialah "NAFSU". Panjang juga di tazkirah oleh Yang Arif sebelum di jatuhkan hukuman.  Putus kes kena denda ajer...

Bila berdepan dengan pelbagai kes masyarakatnya, banyak membantu saya mengingati diri saya sendiri dan ambil iktibar....sambung esok..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Hasiah

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...