Khamis, 30 September 2010

Salam Syawal

Salam syawal buat semua pengunjung blog ini. Begitu lama rasanya saya tidak bersama sahabat-sahabat b untuk berkongsi pengalaman dan sedikit ilmu yang ada.

Sebut tentang pengalaman..emmm...pengalaman syawal saya tahun ini memang best!. Kenapa saya kata best? sebab saya rasa saya telah melakukan peningkatan dari syawal yang lalu. Bukan nak cerita dari aspek ibadat nanti riak pula...dan sia-sia pula segala jihad ibadat dibulan Ramadhan yang lalu. Tapi saya nak ceritakan yang tahun ini saya berjaya menyiapkan lima pasang baju raya. Wow!! selama berkahwin saya tak terfikir saya mampu memjahit sendiri baju kurung untuk anak-anak perempuan saya dan baju melayu untuk anak-anak lelaki saya.

Bayangkan saya yang berkerja 8.00 pagi - 5.00 petang, buat latihan amalan guaman lagi di firma untuk tambah pengalaman, ilmu dan kepakaran, tengah sambung PhD lagi, kerja-kerja pentadbiran di pejabat lagi, masak dan kemas rumah....dan lain-lain yang tidak dapat nak diceritakan di sini. Tetapi itulah kuasa Allah s.w.t, kelapangan yang dikurniakan + keyakinan + sedikit ilmu masa belajar menjahit ketika remaja dahulu + bantuan rakan tersayang (Aswahida) yang membimbing+kesungguhan (ESQ)+penyerahan semua kudrat dari Allah bukan kita yang punya. Maka dapatlah disiapkan sepasang baju kurung riau saya, dua pasang untuk anak perempuan saya dan dua pasang untuk anak lelaki saya. Hubby punyer baju tidak berani lagi nak buat sebab bimbang hubby raya dengan baju yang sengget dan kurang kemas jahitannya.

Nak tengok gambar anak-anak dengan baju raya mereka. Saya akan cuba up-load dalam masa terdekat ini. Tunggu......:)

Posing sakan kakak fatin nampaknya..
Bersempena Syawal ini juga saya mohon maaf jika ada tersalah silap dengan sahabat-sahabat sekalian. Semoga kita sama-sama membentuk diri dan keluarga ke arah yang lebih baik dan diredha Allah. 

"Cantik tak kami"..
Akhirnya dapatt juga up-load gambar anak-anak dengan baju raya mereka..Adib & Fatin bergaya dengan baju baru umie jahit..he..he..
"Tidak ada orang yang tidak membuat kesilapan, Tapi yang silapnya jika membuat kesilapan yang sama berulang-ulang"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Hasiah

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...